15. Децембар 2018. 06:51:50 *
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
 

Stranice: [1]   Idi dole
Štampaj
Autor Tema: Vožnja po kiši  (Pročitano 2159 puta)
Lacika
****
Van mreže Van mreže

Starost: 63
Lokacija: Novi Sad
Poruke: 2.220


Yamaha-Virago 535-Honda vt750 -GL1500


« poslato: 16. Мај 2011. 09:06:47 »

Vožnja motorcikla po kiši

Vožnja motorcikla po kiši iz više aspekata je neprijatna.I priznajmo nije nam neki doživljaj,i zašto bi i bio kad nam je u takvim okolnostima ,smanjena vidljivost ,put je klizav,povećana koncentracije što dovodi do bržeg zamora, i na kraju još budemo i mokri.
Hteobih da Vam ukažem na nekoliko trikova koji mogu ovu neprijatnu vožnju da  ublaže.
AKO VAM SE ZAMAGLIO VIZIR;
Dignite ga malo ,tek toliko  da dobijete strujanje vazduha ,pa će se i temperatura između spoljnjeg i unutrašnjeg vazduha izjednaćiti.
Dišite kroz nos,jer ako dišete na usta ,topao vazduh duvate na hladan vizir gde će se sigurno stvoriti zamagljenje.
Postoji jedan stari trik protiv magljenja ,a to je sapunica.Namažite unutrašnju stranu vizira /mora biti potpuno suva/ sapunom,šamponom,penom za brijanje, I suvom pamučnom krpom ili papirnom maramicom obrišite ali ne da ga polirate nego da ipak posle brisanja ostane jedan tanak sloj.
Novije kacige imaju ugrađen sloj protiv magljenja . Ovaj sloj protiv magljenja može da se ugradi na svaki vizir  naknadno.
VODENE KAPI NA VIZIRU;
Možda je još neugodnije kad se toliko vodenih kapi “zalepi” na vizir da se već skoro i nevidi kroz njih, ali i tu postoji trik. Večina vozača obično po kiši smanji brzinu na 40-50 km/h i pri toj ili još manjoj brzini nastaje problem slabe vidljovosti. Povećaj brzinu ,i usled jaćeg strujanja vazduha preko vizira nestaće i vodene kapi , a da bi pojaćao taj efekat povrameno okreni glavu levo, desno.
Ćinjenica jeste da što brže voziš efekat “zalepljenih “kapi je manji.
Ako nismo u mogučnosti da ispoštujemo gornje predloge i brzina mora da nam bude umanjena/gradska vožnja ,kolona koja se sporo kreće,itd/ delotvorna je i jelenska kožica /krpa/ obmotana oko kažiprsta leve ruke, sa kojom ćemo povremeno obrisati vizir.
PRVE KIŠ NE KAPI NA ASFALTU;
Pojavom kiše na putu počinjemo da budemo i obazriviji i brzinom ulaska u krivinu i prilikom koćenja, I to je ispravno,međutim ako se pridržavamo saobračajnih znakova ,ograničenja brzine, možemo da zadržimo isti tempo vožnje jer učinak pneumatika je skoro isti od 0-90 km/h i po suvom i po mokrom kolovozu.Normalno uz predpostavku da su pneumatici u kvalitetu .
NAPRAVI TESTIRANJE;
Da bi znali kako prijanjaju pneumatici na mokar kolovoz ,pri laganoj brzini ,lagano pritiskajte zadnju kočnicu do tačke dok ne osetite da je točak prokliznuo .Ovaj test će Vam kasnije koristiti za bezbodno koćenje jer ćete znati koji vam je zaustavni trag.
Kad kiša počne da pada na kolovoz tada je ona naj klizavija ,jer svo đubre,pesak ,zemlja koja se nalazi na njoj pomešana sa vodom stvara “mastan “sloj. Ovaj sloj se ispere nakon dužih padavina i asfalt postane ćist kada i nastupa opuštenija vožnja.
POTOCI I BARE NA PUTU;
Te vodene nemani na putu su uvek problem, nikad neznamo koje se rupe tu kriju Najsigurnije je ih zaobići, ali ako to nismo u mogučnosti, treba oprezno im prilaziti.Najsigujniji prelaz preko njih je blago smanjenje brzine i blago kočenje zadnjom kočnicom , kako bi dobili jednu stabilnost motorcikla. Uprevljač čvrsto držati zbog mogučnosti da se tu krije rupa. Prednju kočnicu nipošto ne upotrebljavati,jednostavno kao da je nema.
Treba još napomenuti da istu opasnost izaziva i mokro lišće i sitno granje kao i sitno kamenje /rizla/ koja se obićno nalazi na ivici puta i kiša ih teško spira.
Na našim putevima često se javljalja “kolotrag” dva udubljenja na asfaltu koje stvaraju teški kamioni i oni su po pravilu pravi vodeni kanali ,koji kad se napune vodom predstavljalju najveći problem, te kanale možemo izbeči jedino ako vozimo sredinom kolovoza.
TIPOVI POVRŠ INE ASFALTA;
Nesmemo zanemariti tipove asfalta ,jer mogu biti za vozača sudbonosne.Ako je mokar asfalt jako taman ,skoro crno, to je grub asfalt i možemo reći da je prijanjanje pneumatika najbolje,što je asfalt svetliji to je uglačaniji  i po kiši klizaviji.
Mora se još napomenuti da po horizontalnim oznakama nipošto nemojte ni pokušavati da kočite jer garantovano padate ,jednostavno na tim lepim belim /žutim/ površinama to nikom nije uspelo pa neće ni vama.
KRIVINE ,USPORAVANJE ,UBRZAVANJE
Ako ste savladali tehniku ulaženja u krivinu po suvem vremenu onda nečte imati večih problema ni po kiši da primenjujete istu tehniku,sa tom razlikom da se nećete skroz naginjati sa motorom nego probati malo blaže se nagnuti kako bi što više pritisnuli motorcikl na gaznu površinu. Netreba spominjati da tempo treba da bude umereniji,da nesmeteda kočite ni sa prednjom ni zadnjom kočnicom niti da menjate brzine dok ste u krivi. Blagi gas dodajete kada ste već na izlazku iz krivine i ispravljate putanju vozila.
Najvažnije je možda negledati ispred točka nego u tačku gde želite da stignete, jer ljudski mozak je jedan prefinjeni navigacioni uređaj koji će Vas voditi u jednom blagom luku u tečku gledanja,u suprotnom Vaš navigacioni sistem će stalno ispravljati putanju i time i mrdati upravljač.U ovo su se verovatno mnogi uverili.
Sigurno da vožnja po kiši zahteva mnogo opreznije ubrzavanje , držanje rastojanja između vozila  i upotrebu kočnica.
Sretnu Vam vožnju po kiši želi, Lacika.
Sačuvana
ocd
*
Van mreže Van mreže

Starost: 35
Lokacija: Novi Sad
Poruke: 76


Yamaha Virago XV 125


WWW
« Odgovor #1 poslato: 16. Мај 2011. 10:56:19 »

Fenomenalan post!!!  sml(respect)

Hvala Lacika
Sačuvana

Remember when you were young, you shone like the sun!
SHINE ON YOU CRAZY DIAMOND!
tosha
*
Van mreže Van mreže

Starost: 42
Lokacija: St.Pazova
Poruke: 123


virago 1100


« Odgovor #2 poslato: 25. Мај 2011. 06:40:35 »

Svasta mozes nauciti od ovih matoraca  Grin
Sačuvana
branko_djole
*
Van mreže Van mreže

Starost: 38
Lokacija: Srbija i vecnost
Poruke: 83


Yamaha Virago XV750


« Odgovor #3 poslato: 19. Август 2011. 02:37:32 »

Svaka cast za tekst. Mislim da je odlican.
Meni kao pocetniku puno znace ovakva iskustva pretocena u pisanu rec.
Sačuvana

Ono sto cinimo za zivota odzvanja u vecnost...
Stranice: [1]   Idi gore
Štampaj
 
Prebaci se na:  


Ispravan CSS! Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.1.1 | Srpski prevod: www.tnenad.net


Orange2Gray © by Crip
Ispravan XHTML 1.0!