15. Јул 2018. 08:29:00 *
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
 

Stranice: [1]   Idi dole
Štampaj
Autor Tema: Nešto o bezbednoj vožnji  (Pročitano 3581 puta)
Lacika
****
Van mreže Van mreže

Starost: 63
Lokacija: Novi Sad
Poruke: 2.220


Yamaha-Virago 535-Honda vt750 -GL1500


« poslato: 21. Март 2011. 12:41:27 »

 Grin Lektira pred spavanje  Grin

Najveći problem vozača mopeda i motocikala leži u njihovoj nevidljivosti. Zbog povoljnog odnosa mase i snage, svi motocikli su vižljasti i brzi, u startu znatno brži od prosečnog automobila, pa kao takvi upravo teraju svoje vozače na jurnjavu od semafora do semafora. Ono što vozači popularnih skutera pri tom zanemaruju jeste njihova slaba uočljivost u saobraćaju. Vrlo jednostavno skrivanje po mrtvim uglovima vozila ispred, dok vozač skutera pokušava da nađe najbolji put za prolazak između dva automobila, retko se završava bez posledica. Preporuka je da se držite zacrtane putanje. Gledajte vozačeve retrovizore pa, ukoliko ste sigurni da vas vidi, započnite s manevrom preticanja. Dobar savet je i da uvek držite dovoljno odstojanje od ostalih vozila sa svih strana, posebno od vozila iza vas, pošto lagani motocikli često imaju znatno kraći zaustavni put nego masivni automobili.
Ako želite da budete siguran vozač motocikla, morate biti sposobni da unapred predvidite opasne situacije. To znači da se ne koncentrišete isključivo na saobraćaj ispred sebe ili putanju kojom nameravate da izvedete manevar nego da isto toliko pažnje posvećujete vozilima koja su iza vas, kao i vozačima oko sebe.
U poslednje vreme vozači u gradskim gužvama sve ređe signaliziraju pokazivačima pravca promenu smera, što može biti posebno opasno za vozača motocikla u fazi preticanja. Ipak, ako obratite dovoljno pažnje na vozila oko sebe, primetićete nameru drugih vozača već po kretanju njihovih vozila i približavanju vašoj traci. Trudite se da se u vožnji što više otkrivate ostalim učesnicima u saobraćaju. Na vožnju motorom donekle možete da gledate kao na fudbalsku utakmicu: što se više otkrivate, veće su šanse da dobijete loptu, to jest da ne nastradate zbog nepažljivih vozača, jer vas nisu ni videli.
Primećujte vozače koji razgovaraju mobilnim telefonom i one koji vas zbog glasne muzike koja tutnji kroz zatvorene prozore i vrata sigurno neće čuti. Iako sve ovo može da zvuči izuzetno komplikovano, stvar je prakse i koncentracije. U stvari, najsigurniji ćete biti ako za ostale učesnike u saobraćaju mislite da su potpuno slepi. Nikada se nemojte pouzdati u drugog vozača i verovati da vas on vidi. Vozač motocikla koji prilikom paljenja svog motora zna da za njega ne važe ista saobraćajna pravila kao i za ostale učesnike u saobraćaju siguran je vozač. Pri tome se ne misli na kršenje pravila saobraćaja prebrzom vožnjom, već uopšteno na pravila prednosti i njenog oduzimanja. Naime, vozači motocikla često stradaju zbog nemarnih vozača koji, kada su motociklisti u pitanju, ne poštuju pravila prednosti. Najčešće svoje nepoštovanje propisa opravdavaju onom standardnom rečenicom: "Nisam ga video", što nije nikakva uteha kad vam je motocikl u delovima, a vi na nosilima na putu za traumatološko odeljenje.
Treba pomenuti i česte nesreće na semaforima zbog već standardne sklonosti motorista da se guraju kroz automobilske kolone. Letnje vrućine mnoge vozače nateraju na spuštanje prozora i izbacivanje lakta kroz prozor. Postoje i oni koji zbog nesnosnih vrućina na semaforu otvore vrata. Pripazite da ne završite u njihovim vratima. Izbegavajte vožnju u susret ili kontra suncu, kao i vožnju noću, kada su šanse da vas zakači neki umorni ili pijani vozač daleko veće.
Na kraju, nipošto nemojte da zaboravite da nosite svu sigurnosnu opremu, bez obzira na interval vožnje ili vremenske uslove. Oprema je tu da vam u slučaju nesreće spase život. Iako je u teškim jaknama i odelima sa štitnicima i s kacigom na glavi u letnjim danima neizdrživo vruće, verujte, to je daleko manje nesnosno od zavoja i gipsa.
Možda još nekoliko saveta:
-pokušajte da izbegnete kočenje po /belim/ horizontalnim oznakama,ako su mokri velika verovanoća da           ćete prokliznuti/pasti/
-pokušajte da budete “vidoviti”predvidite moguće radnje ostalih učesnika u saobračaju
-uvek upozorite na vreme druge učesnike u saobračaju sa svojim namerama /uključite žmigavce/
-obratite pažnju na rizlu koja je ostala od tretirenja puta zimi
-vozite sredinom kolovozne treke
-na raskrsnicama gde nema svetlosne signalizacije ,usporite,makar Vi imali prvenstvo prolaza
-poštujte ograničenja brzine , u naselju I van njega, /neko je proračunavao bezbednu brzinu/
-nemojte se dvoumiti oko koriščenja sirene, naročito ako krečete u obilaženje
-dajte pešacima uvek prvenstvo ,ako su krenuli da pređu ulicu
-svetla uvek držite uključena
-po slabo vidljivom vremenu,kiši ,nosite fluorescentne prsluke
Sačuvana
kurtela
Banovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 649


S dva klipa a gorivo B negativna


« Odgovor #1 poslato: 21. Март 2011. 05:37:11 »

Ja sam vec na sve to mislio i odmah sam kupio valjke tako da mogu bezbedno da vozim po kuci ,cak zam zakljucio da i goriva manje troshim ,a manje mi i vetar duva ,jedino ako otvorim prozor.sto mi je jos vaznije nema nesto ni Milicije.
Sačuvana

Od zla oca i jos gore majke.
vulkan500
*
Van mreže Van mreže

Starost: 37
Lokacija: zemun
Poruke: 86


en 500


« Odgovor #2 poslato: 21. Март 2011. 07:15:02 »

hahahah nije losa ideja sa valjcima razmislicu o tome,)
Sačuvana
Miki
***
Van mreže Van mreže

Starost: 48
Lokacija: Ruma
Poruke: 626


Yamaha V-star 650 silverado


WWW
« Odgovor #3 poslato: 21. Март 2011. 07:27:36 »

Evo članka u današnjem Blicu.Nije loše pročitati a nisu nas ni ocrnili.Izgleda se nesto pozitivno krece u ovoj drzavi.
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/242850/Ove-godine-veca-briga-za-motocikliste
Sačuvana

Krvna grupa O+
ocd
*
Van mreže Van mreže

Starost: 35
Lokacija: Novi Sad
Poruke: 76


Yamaha Virago XV 125


WWW
« Odgovor #4 poslato: 21. Март 2011. 10:37:23 »

Odlicni saveti,
kao neko ko je pocetnik i vozi tek godinu dana postavio sam sebi jedno pravilo... uvek u glavi smatram da su gabariti mog motora kao i gabariti auta. Ako auto negde ne moze da se provuce, ne pokusavam ni ja na motoru. Znaci nema, obilazenja na semaforu, nema secenja traka itd...
Sačuvana

Remember when you were young, you shone like the sun!
SHINE ON YOU CRAZY DIAMOND!
nele
**
Van mreže Van mreže

Lokacija: Pozarevac, Srbija
Poruke: 455


Honda Helsing 600 krvna grupa : B


« Odgovor #5 poslato: 21. Март 2011. 10:52:04 »

Ja imam lek :
1 . Lepo stavite auspuhe kao ja sa prelomom zvuka preko 110 db,

2. Ostar pogled,

3. Dupli retrovizori,

4. Jaka, po mogucnosti vazdusna sirena

5. i lepo kad vozite drzite sredinu trake kao ja a ne se nabadate uz ivicu trotoara, pa ako hoce da vas obilazi kao auto da obilazi a ako nece lepo ceka ako se neko buni primenjujemo pocetnu fazu iz stavke 2.
 Wink Wink Wink

6.A ako neko nece da vas pusti u provlacenu i namerno se nabode da tesko prodje neka se pozdravi sa retrovizorom.. Angry Angry Angry za pocetak Grin
 Grin Grin
Sačuvana
vulkan500
*
Van mreže Van mreže

Starost: 37
Lokacija: zemun
Poruke: 86


en 500


« Odgovor #6 poslato: 22. Март 2011. 06:46:32 »

Drzi se toga pravila i sanse da se bilo sta dogodi su minimalne. Ja kada sam bio pocetnik kao ti a ustvari jos uvek jesam (vozim 4godine) imao sam isti princip i pravilo. Nikada nisam imao ni incident ni ogrebotinu. Cim sam pomislio da sam iskusan bajker koji ima pravo da obilazi kolone ...itd pokupi me dzip hahah. Na svu srecu i ja i motor (tada er5n) smo prosli sa malim posledicama . Hvala ti covece sto Izmisli kacigu zivot si mi spasio( napukla od rool bara) mogu misliti sta bi puklo da je nisam imao ... Pozzz i neka vas Bog cuva. Dok cuvate sami sebe.
Sačuvana
Crni Leptir
Gost
« Odgovor #7 poslato: 22. Март 2011. 08:43:31 »

Uvek drzim sredinu moje kolovozne trake, ili čak bliže beloj, osim u slučaju kada se mimoilazim sa kamionom ili autobusom iza koga vidim da ima kolona vozila i obično neko krene u preticanje. Onda se izvučem na kratko malo u desno da bi me taj ranije uočio i vratio se u svoju traku.
Sačuvana
tiborDKW
*
Van mreže Van mreže

Starost: 37
Lokacija: Temerin
Poruke: 199


DKW 175RT, HONDA XL1000 VARADERO


« Odgovor #8 poslato: 22. Март 2011. 11:25:56 »

uvek ce biti neko kome je ovaj tekst koristan! svaka cast Laci
Sačuvana
deki kapetan
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 5


« Odgovor #9 poslato: 28. Март 2011. 11:34:59 »

ovih dana ce tacno godina kako me baja :nije video:nije postovao moju prednost na raskrsnici i moja noga je pukle na pet mesta-otvoreni prelom-a vozio sam oko 40km/h,a da sam vozio 140 nebi me stigao.juce je moj kolega Bunar nastradao takodje tudjom greskom.Mislim da je ipak sve u bozijim rukama.Bilo kako bilo izgleda da nama oficirima iz Sapca nije sudjeno da vozimo motore
Sačuvana
tanja
Čoper Dame Srbija
*
Van mreže Van mreže

Starost: 40
Lokacija: Sabac
Poruke: 176



« Odgovor #10 poslato: 01. Април 2011. 08:56:30 »

izgleda da nama oficirima iz Sapca nije sudjeno da vozimo motore.


A podoficirima?
Sačuvana
Igor74
***
Van mreže Van mreže

Starost: 44
Lokacija: Sabac
Poruke: 604


Yamaha XJ700 maxim


« Odgovor #11 poslato: 01. Април 2011. 09:32:14 »

A ako smatrate da niste dovoljno uocljivi na putu, obratite se Laciki!!!!!
Sačuvana
Mladen BB
*
Van mreže Van mreže

Starost: 27
Lokacija: Bajina BaŠta
Poruke: 100


Yamaha xj650rj seca


« Odgovor #12 poslato: 04. Април 2011. 06:43:57 »

Ove prošle sunčane nedelje oko četiri sara posle podne čuh grmljavinu konja kako se približava Sremskoj Mitrovici kroz Laćarak, pogledam ko je, primetim čoper, čekam da prođe da vidim boje ali mi onda bude čudno jer se boje "MK Čoper" ne vide baš tako dobro od neke crne kose pa pomislim al ova riba ima dobar motor a i lepu kosu, i posle 2 sekunde mi padne na pamet samo jedno.... Jocke niko drugi, hehehehehe. Toliko o primećenosti u saobraćaju  sml(o.k.)
Sačuvana

Lula i kabanica, britva i brojanica... a prijatelja k'o u kurjaka!
Stranice: [1]   Idi gore
Štampaj
 
Prebaci se na:  


Ispravan CSS! Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.1.1 | Srpski prevod: www.tnenad.net


Orange2Gray © by Crip
Ispravan XHTML 1.0!