16. Август 2018. 01:33:57 *
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
 

Stranice: [1]   Idi dole
Štampaj
Autor Tema: Kako kupiti motor  (Pročitano 5861 puta)
felix
****
Van mreže Van mreže

Lokacija: Požarevac
Poruke: 3.032


FUCK THE FACTORIES ... F.T.W ...


« poslato: 15. Новембар 2010. 07:53:29 »

.............Š vrljao malo po Vetru u kosi i šta naš'o, Kako kupiti motor i na šta treba obratiti pažnju, pisac ovog teksta je naš drugar Boklić iz Svilajnca, bavi se popravkom motora, čak ugrađivaili ugradio plin u motor, pa sam prepisao ( iskopirao) ovaj tekst a p'ošto je Boklić naš drugar nisam tražio dozvolu od njega a ni od Saleta, nadam se da neće da zamere a siguran sam da će tekst biti mnogima od koristi, ja iskren da budem na neke stvari nikad nisam obraćao pažnju prilikom kupovine pa su mi se često one obijale o glavu.

...........još jedna sugestija, odštampati tekst pa prilikom kupovine redom štiklirati šta je pogledano i kontrolisano.

...........evo prepis .........

KAKO KUPITI MOTOCIKL

  Srbija, ne kazem da su svi prevaranti,ali ima i takvih,,,mozda covek i nezna sta vozi,
nije svako majstor,nije svako informisan o istoriji svog mezimca,a oglasi puni.
  Treba otvoriti cetvoro ociju.

  Mnogo malo ljudi ima iskustva sa kupovinom motora,neko ima manje neko vise a po neko i nema
iskustva uopste.Zato cu probati mnogima da objasnim nasta treba obratiti paznju pri kupovini
motocikla.
  Prvi utisak je kazu najbitniji,mozda necu navesti bas sve,ali osnovno hocu.
Evo kako ja kupujem motor a kupio sam ih jako mnogo....
Nemojte da vas vara osmeh prodavca i slatka prica kako ga je vozila bakica u Nemackoj,
hitno ide za inostranstvo,umrla mu tetka koju ni nema,carini nov motor,bla bla..
Dobro nisu svi takvi ima i onih koji samo zele da ga prodaju sa alalom,
Pustite vlasnika da upali motor,ako je motor hladan i on odmah pocne da zavrce gas istog
momenta mozete krenuti kuci,sta li mu tek radi kad nije kupac tu,zna se da motorce
treba prvo ugrejati pa posle moze malo i da se prodivlja al na hladno nikako.

  Oslusnite kada se zagreje motor zvukove iz masine,svaki motor radi drugacije,kod nekog
motora je cak i normalno da se cuje korpa na leru,primarni lanac itd.najvaznije je da
se iz masine necuje udaranje jako zvecanje jer vas to sve moze asocirati na prolupao
motor,istegnut lanac,ili vec neki drugi kvar koji vas kasnije moze kostati gomilu novca.
  Znaci, i ako ima nekog sitnog sitnog zvuka nemojte dizati paniku vec povedite uvek nekog
ko se bar malo razume,ko ce moci proceniti koliki je kvar na masini ili mozda i nema
kvara uopste,kada se zagreje obavezno proveriti stanje ulja kolicinu,pitati vlasnika
kada je radio servis i koje ulje je sipao,naravno proverite gustinu ulja dali je zaprljano
i ako je vec za zamenu dodajte na trosak.Masina na leru mora da radi tecno lagano bez 
oscilacija,naravno treba obratiti paznju da tako mora raditi i na 3000 obrtaja pa i na vecem
konstantnom gasu,cisto zbog provere samih karburatora paljenja,ventila itd.
Ljutio ili se vlasnik ne ljutio normalno je da malo isturirate motor da
bi videli kako prima gas,dali dimi na auspluhe i da napomenem ako je 4 takta i ako dimi
na auspluhe to nije dobar znak,crni dim jos i nekako ali plavi dim nikako,naravno nemozete
ni turirati tudji motor do besvesti svako bi se naljutio ali u nekim granicama normale
mislim da je to ok.

  Obavezno zavuci prste u auspluh i videti dali nema ulja,naravno to vazi za 4 takta,ako se
u auspluhu nalazi sagorelo ulje racunajte na zamenu gumica ventila karika itd itd...
poslusnite dali se cuje korpa na leru ili druk lager,pretisnite kvacilo dok motor radi
na leru ako se menja zvuk kada stisnete kvacilo znaci da mu se cuje korpa koja moze da
bude za zamenu ali i nemora da znaci,opet napominjem da je kod nekog modela i normalno da
se cuje korpa po malo.sedite na motor probajte dali koci krenite u probnu voznju i obavezno
obratite paznju dali kvacilo odvaja lepo,dali neslajfuje lamela,dali menjac lepo salta iz
vise u nizu ,i obratno,dali se lako nalazi ler,ako ima krcanja pri ubacivanju u brzinu
dali je to zato sto kvacilo ne odvaja lepo ili je u pitanju neki kvar koji bogami posle
moze da vas kosta vise nego pola motora,proverite kako motor povlaci naravno posto ste
seli prvi put na motor pazite se jer nepoznajete kocenje lezanje jos ako niste vozili
nikad taj tip motora nemojte divljati i odmah isprobavati njegove krajne granice.
Obavezno proverite dali motorcikl ne vuce u neku stranu,proverite dali mu volan stoji
pravo u odnosu na prednju viljusku,jer ako stoji krivo moze da bude posledica nekog pada.
proverite dali koce obe kocnice dali netrese kad koci jer ako trese znaci da su mu krivi
diskovi ili felna a bogme i to kosta da se popravi.
Obaviti obavezno vizuelni pregled motora,naravno ja uvek krenem od prednjeg kraja ka zadnjem
proveriti prednju viljusku ,dali joj ne cure prednji semerinzi,kako spiluje,dali nije
premekana ili predvrda,proveriti stanje prednje gume,nije bitno dali ima saru,bitno je
i koliko je stara,naravno to vazi i za zadnju gumu.
ako motor ima centralni stender dici ga pa proveriti dali nema lufta u prednjim lagerima
to jest vratu viljuske,i dali stapovi nemaju lufta u caurama.proveriti odmah i lager
u prednjem tocku,
i dali nekoci tocak,to jest dali neribaju plocice i kocione kandze.
Pogledajte dali su rucice kvacila i prednje kocnice ostecene,sto je znak padanja.
Provceriti stanje vrata na ramu ako je motor imao udes teko je sakriti bas sva ostecenja
oko vrata pa ako ih ima ne kupovati takav motor,jer je verovatno peglan ispravljan,
varen pa se licno ja nebih igrao sa lupanim i teze havarisanim motorom.
proverite stanje creva za kocnicu ,dali su ispucala,proveriti stanje diskova,to jest koliko
su pojedeni jer i njih treba menjati kad su losi,proveriti plocice koliko imaju mesa to jest
kolko su im jos debele obloge,pogledati stanje satova rucki,obratiti paznju dali nije nesto
petljano oko sata za kilometrazu jer mnogi to vole da vrate unazad,pa za svaki slucaj
proveriti,mozda nije taj vlasnik mozda je neko drugi nesto petljao...
desavalo se da nadjem motor sa 20.oookm a diskovi kao da su presli 50.000km,sediste
kao da ima istih 50.000km,rucuce ko da ni nisu njegove,masina lomi kao da ima i vise
od 50.000km,nije da neverujem vlasniku ali bolje je da je proverim.sto je sigurno
sigurno je.
Proveriti elektricnu instalaciju,ni elektricar nije jeftin,obavezno videti kolko je star
akumulator,ostavite motor pod svetlima ugasene masine,ako nezavergla posle 10 tak minuta
taj akumulator je za bacanje,proveriti vizuelno ram ,dali negde nije varen,dali je farban
i zasto,mozda je vlasnik hteo da ga ulepsa a mozda je hteo nesto i da sakrije.
dali ima ulegnuca naprsnuca,kucnite sumnjiva mesta jer moze da se desi da je neko pregitovao
neko ulegnuce a git naravno na zveci kao metal.plastike vam mozda niko nece dopustiti da
skinete ali imate oci ,ako je motor farban obavezno proverite dali je negde plastika
krpljena iznutra i koliko,uredu su sitne prskotine koje su nastale prilikom skidanja
plastika ili sitnih pukotina ali vec vece opravke plastika asociraju na to da je padano sa
tog motora,obavezno prekuckati i rezervoar,ako je gitovan znaci i da je ulubljivan,a zasto
je ulubljivan?? to vec morate sa vlasnikom...da vidite,dali je od pada dali se iznervirao
pa ga je lupio pesnicom,ili mu pala saksija,,,svasta sam cuo do sada.......
ako je agregat ofarban,nije strasno,ali proverite dali nije negde varen blok,dali ne curi
ili vlazi ulje,ili je ofarban cisto iz estetskih razloga.
ako se po poklopcima nalazi silikon zanci da je otvaran i jako lose zatvoren,svako ko pazi
na svoj motor i dobar majstor ga odrzava nece dopustiti silikon na masini iz vise razloga
kao sto su nagomilavanje viska silikona u masini sto moze da dovede do zagusenja iliti
zacepljenja uljne pumpe,a i onaj ko pazi na svoje motorce stavice nov dihtung.
Obavezno obratiti paznju na lampicu za ulje,desavalo mi se da je ljudi iskljuce jer
je motor vec u fazi prolupavanja pa na leru hoce da zasija,a ona bi trebalo cak i na
300obrtaja da bude ugasena,ubacite ga u drugu polako oustate kvacilo naravno na
ler gasu,kada dostigne to jest padne na 300 400 obrtaja i dalje mora da bude ugasena
jer u protivnom znaci da nema dovoljan pritisak ulja,a to vec nije dobro.
naravno nemaju svi motori lampicu za ulje.
ako je motor vodeno hladjenje obavezno proverite radnu temperaturu dali mu se pali
ventilator,nivo rashladne tecnosti,i naravno dali ima antifriz u sistemu,ako je zalio
na antifrizu taj vlasnik je zalio i na kvalitetnom ulju.
naravno da ce te vi sa vlasnikom o svemu popricati,o svemu se raspitati,ko mu je odrzavao
motor,kolko je presao on,dali je imao kvarove,sta je menjao,od koga je kupio itd..
proveriti zadnji amortizer dali nije prazan,dali nije premekan,stanje lanaca i lancanika
dali je lanac podmazivan redovno,jer ako nije znaci da je za zamenu a iz iskustva znam
da oni sto samo voze a neodrzavaju lanac ulje itd neprodaju motor zato sto je dobar
nego zato sto treba dosta uloziti u njega..
proveriti lager zadnjeg tocka ,dali ublazivac udara na zadnjem
lancaniku nema lufta,on hoce da strada od stalnog dizanja na tocak,
koliko je pojeden ili nije zadnji disk,jer se obicno menjaju
prednje 2x a zadnje plocice 1x,pa se neki put to zaboravi pa usled loseg odrzavanja na 50%
motora riba zadnja kocnica.proverite dali zadnja viljuska nema lufta u caurama,dignite
motor na centralni stender i probajte da je klatite levo desno,ako se klati nevalja,
to isto vazi i za lager u  zadnjem tocku.
Obavezno proverite dali se brojevi motora i sasije slazu sa onima u saobracajnoj,po
mogucstvu proverite dali su lepo ukucani dali neko nije to prekucavao,jos je bolje da
us saglasnost vlasnika odete do tehnickog pregleda na kontrolu brojeva.
Uvek bih birao motor iz hladne zemlje,jer se tamo nevoze 10 meseci u godini nego 3
meseca dok se motor u toplijoj zemlji pogotovo u primorskim krajevima vozi 10 meseci
godisnje,pa je samim tim i vise izakan da tako kazem.
Najbolje je da povedete nekog ko se razume u problematiku zvana kupovina polovnog
motora,nekog ko zna da pogleda sve one skrivene sitnice ili sakrivene kvarove,
mozda i nekog ko vozi takav isti motor,,nemojte da vas prevari oprano ucakljeno ispolirano
i nauljeno motorce,mozda je to samo maska,mozda i nije,,
ali svakako nemojte ni kupovati neki krs
pogotovo ne od nekog koga prvi put vidite,bolje je mozda kupiti od nekog poznatog
kad mu se bar neka istorija zna,ali izbor je na vama.
mada bi ja pre uzeo ispoliran i sredjen nego neki
koji nije odrzavan i treba da ga sredjujem od pocetka do kraja.
E sad vam jos preostaje da saberete utiske,novcanik i da kupite ili nekupite motorce.
ako sam nesto izostavio nezamerite,dodajte i vase misljenje,,nas vise bolja ce i kupovina biti.
Sačuvana

Brothers in thinking in attitude, respecting others and belonging to no one. Sworn to Old School and fraternity which unites them, thunder the roads heavy as steel and sharp as a sword! F.T.W. Amen!!!
meelosh
****
Van mreže Van mreže

Starost: 54
Lokacija: Ruma
Poruke: 1.020

Harley Davidson FLSTC Heritage Softail Classic


WWW
« Odgovor #1 poslato: 15. Новембар 2010. 09:56:06 »

bas je " lako " kupiti motor !
 ( osim ako kupujete od ... )
Sačuvana

МК Чопер Србија
stolevuk
****
Van mreže Van mreže

Starost: 48
Poruke: 1.135


Sprint Princ 250,HONDA VF 750


« Odgovor #2 poslato: 16. Новембар 2010. 10:39:27 »

Што значи..... sml(hm) ставиш новчаник у џеп.... sml(pljes po glavi) одеш у шоп.... p046 и купиш..... smlchoperr новог кинезаааа.... sml(hvala)
Sačuvana
nemandza
**
Van mreže Van mreže

Starost: 35
Lokacija: Kovin,Beograd
Poruke: 309


V-star 650 custom midnight


« Odgovor #3 poslato: 16. Новембар 2010. 10:11:23 »

Elem,lako je kupiti motor,samo gledaj  vlasnika Smiley Smiley
Sačuvana

But it ain't about how hard you hit, it is about how hard you can get hit and keep moving forward, how much can you take and keep moving forward. That's how winning is done!
Daci
**
Van mreže Van mreže

Starost: 51
Lokacija: Obrenovac
Poruke: 418


DragStar650...441...661


« Odgovor #4 poslato: 17. Новембар 2010. 11:38:04 »

Odlican tekst sa dosta korisnih saveta. Nego, primetio sam jos nesto sta neki rade kad ispituju neciji polovni motor. Dok motor radi na leru oni, najcesce nogom, zapuse izduve (auspuhe) nekih 10-ak sekundi. Sta se ovim postupkom zeli postici t.j. sta sa motorom treba ili ne treba da se desi?
Sačuvana

Slow An' Easy
stolevuk
****
Van mreže Van mreže

Starost: 48
Poruke: 1.135


Sprint Princ 250,HONDA VF 750


« Odgovor #5 poslato: 18. Новембар 2010. 09:28:10 »

Odlican tekst sa dosta korisnih saveta. Nego, primetio sam jos nesto sta neki rade kad ispituju neciji polovni motor. Dok motor radi na leru oni, najcesce nogom, zapuse izduve (auspuhe) nekih 10-ak sekundi. Sta se ovim postupkom zeli postici t.j. sta sa motorom treba ili ne treba da se desi?

Тако се "искључи" звук који производе ауспуси тако да можеш несметано да чујеш само рад мотора,да ли лупа,шкрипи,зуји и тако даље а да те звук издува не омета... sml(o.k.)
Sačuvana
Manda
**
Van mreže Van mreže

Starost: 33
Lokacija: Beograd - Vozdovac
Poruke: 325


Harley Davidson Sportster


« Odgovor #6 poslato: 18. Новембар 2010. 10:10:28 »

Pomenuta metoda je vrlo efektan nacin da se izoluje zvuk agregata, da ne pominjem najčešći fazon koji ljudi koriste kada im mašina krene da riknjava - počupaju prigušivače u cevima, lupanje u agregatu se idealno sinhronizuje sa pucnjem iz cevi i naivni kupac pojma nema šta uzima. Najbolji način ovog testa je sa dve velike pamučne krpe (stara dukserica ili slično), koje se prislone na auspuhe i svojom poroznošću još bolje "upiju" zvuk, tako da se može uočiti i najmanja nepravilnost u radu mašine.
Sačuvana

Bolje zivjeti sto godina kao milijunas nego sedam dana u bijedi!
bokilic
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 103


medo brundo od 1127cm...


« Odgovor #7 poslato: 14. Децембар 2010. 06:14:44 »

da,ako vas jos nesto zanima ima tu jos par hek trikova,  Smiley cisto da se otkriju zamaskirani tragovi svega i svacega,bice za koji dan jedan lep text  Smiley
Sačuvana
felix
****
Van mreže Van mreže

Lokacija: Požarevac
Poruke: 3.032


FUCK THE FACTORIES ... F.T.W ...


« Odgovor #8 poslato: 14. Децембар 2010. 10:13:58 »

...... al' da bude lepši od ovog što sam kopir'o od tebe  Grin
Sačuvana

Brothers in thinking in attitude, respecting others and belonging to no one. Sworn to Old School and fraternity which unites them, thunder the roads heavy as steel and sharp as a sword! F.T.W. Amen!!!
paja piton
**
Van mreže Van mreže

Starost: 47
Lokacija: Zemun
Poruke: 340


Kawaski en 500


« Odgovor #9 poslato: 30. Новембар 2011. 10:32:09 »

hvala na iscrpnom i korisnom tekstu, ali ja već kupio mašinu, ipak vredi bar proveriti šta sam kupio,  sml(o.k.)
Sačuvana
RavnoGorac86
****
Van mreže Van mreže

Starost: 32
Lokacija: Kosovska Mitrovica
Poruke: 1.155



« Odgovor #10 poslato: 30. Септембар 2012. 09:53:03 »

Koristan tekst i saveti, ali za one koji se uopste ne razumeju u motore bolje da povedu nekoga ko se dosta razume i koji ce sve zamaskirane tragove s lakocom otkriti...jer tesko je popamtiti i setiti se svega ovoga kad se kupuje motor, pogotovo za neiskusnog kupca Wink
Odlican tekst i saveti  applause
Sačuvana

Live to ride, ride to live!!!
web
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 9


« Odgovor #11 poslato: 31. Март 2014. 12:55:13 »

Kao da citam " kako kupiti motor u rusiji" Smiley
Sačuvana
Stranice: [1]   Idi gore
Štampaj
 
Prebaci se na:  


Ispravan CSS! Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.1.1 | Srpski prevod: www.tnenad.net


Orange2Gray © by Crip
Ispravan XHTML 1.0!