20. Септембар 2018. 02:34:44 *
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
 

Stranice: [1]   Idi dole
Štampaj
Autor Tema: Klubska vožnja  (Pročitano 1958 puta)
Lacika
****
Van mreže Van mreže

Starost: 63
Lokacija: Novi Sad
Poruke: 2.220


Yamaha-Virago 535-Honda vt750 -GL1500


« poslato: 20. Август 2009. 10:51:32 »

   Vožnja u koloni
   
   Auto ima svaka familija , neki čak i više , ima i puno službenih vozila , jednostavno ovo je automobilistički svet , zato neki osečaju olakšanje kad ih ugase.Takvismo mi bajkeri barem kad smo na motorima. Sve prisutnost automobila znači da u kolonama koje stvaraju  , ma kakve one bile,nevidimo ništa spektakularno ,naprotiv , nevolimo ih, jer obično znače kašnjenje ,nerviranje,  u najmanju ruku loše raspoloženje.
Sasvim je drugi osečaj kada vidimo uredjenu  manju kolonu, setite se filma CONVOY i kome nije stao dah ugledavši veličanstvenu kolonu velikih kamiona. Naravno veliku pažnju izaziva i kolona vojnih vozila sa svojom pravilnom formacijom ali kad uz grmljavinu najave bajkeri svoj prolazak u uredjenoj formaciji ,tu svi zaneme,nema tog posmatrača koji neče odpozdraviti ovaj defile.
Posebnu toplinu u srcu bobudjuje učestvovanje u tom defileu.
Kolonu članova bajkerskog kluba na motorima možemo nazvati klupskom vožnjom, i osim boje kluba i svoje spoljašnosti  znači onu manifestaciju kluba kojom ostalom svetu pokazuje da se radi o ozbiljnoj organizovanoj grupi, koja drži do sebe ,koja ima svoje ciljeve i svoju filozofiju.
Vožnja u formaciji nemože da bude slučajno ponašanje bajkera , naprotiv ono mora biti neprestano sistematsko sinhronizovano članova i motora.Grupna vožnja zahteva da svaki član u potpunosti vlada nad svojim vozilom i uvažava profesionalnu disciplinu .
Ozbiljan klub ima izradjena specifična pravila , kojim uspešno komunicira za vreme klubske vožnje i sa kojima se pravilno odaziva na dogadjaje na putu jer je inače ranjiv u iznenadnim situacijama kada treba brzo reagovati i koordinirati grupu ,inače dolazi do katastrofe pojedinca ili čak cele grupe. To znači da cela grupa diše kao jedan organizam ,razmišlja i ponaša , i takva vožnja ima za posledicu  ponos na vlastitu veštinu i pripadnosti toj grupi.
Klub je na svojoj vožnji stavljen na posmatranje  okoline ,članovi su na paradi toga moraju biti svesni i svaki vozač će da vozi najbolje što može.
Odgovornost svakog bajkera je da održava odredjeno rastojanje od motora ispred njega
susedni motori čine par stim da levi motor vozi malo napred .Kad su članovi pravilno sinhronizovani tada je formacija tehnički sigurna i efektivan  ,a u najmanju ruka impresivna. Svaki bajker u svom retrovizoru nadzire motor iza sebe i tako do kraja kolone. U koloni se nesme preticati ,to je osnovno pravilo za sigurnost svih u formaciji ,jako je važno isto tako nepresecati putanju kretanja motora, naročito u krivinama , ako je to neophodno onda se pravi veće rastojanje izmedju motor koji je malao ispred vas i ta radnja mora da se signalizira motoru iza vas žmigavcem ili rukom.
Pre kretanja na put  /defile/svi učesnici se dogovaraju oko rute puta , gde će se puniti gorivo i odmorište. Tom prilikom se i bira vodja / kapetan puta / koji treba da bude
stariji po godinama i iskusniji bajker,dobar diplomata-pregovarač što može da bude od izuzetne koristi prilikom: rutinskih kontrola ,izazvanih prekršaja /brza vožnja od dozvoljene/, on komunicira sa drugim  osobama van formacije. Vodja diktira putnu brzinu prema okolnostima saobračaju , i stanja puta. Iza vodje voze stariji  iako su svi ravnopravni članovi iz poštovanja prema njima i golog bontona ,pa tek onda mladji bajkeri. Na kraju kolone vozi asistent vodje koji jedino ima pravo da obilazi  kolonu,
on ima jednu nezahvalnu ulogu ,zaštitu formacije od pozadi , nedozvoljavajuči da automobili započnu preticanje kolone , obićno voze sa upaljena sva četiri žmigavca ,naročito noću.
Svaki ozbilji moto klub koji drži do sebe ima vozilo u pratnji ili Crush Truck, koje je obično kombi vozilo.Crush Trusk će prevoziti sve ono što bi namotoru bilo nemoguće a ipak potrebno članovima:gajbe sa pivom, kanistri sa vinom ili gorivom ,roštilj, šatori i ostala roba. Crush Truck obično voze članovi koji nemogu da voze motor iz raznih razloga.
Ovako organizovan moto klub i klupska vožnja izaziva respekt , divljenji svih posmatrača.
Sačuvana
Stranice: [1]   Idi gore
Štampaj
 
Prebaci se na:  


Ispravan CSS! Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.1.1 | Srpski prevod: www.tnenad.net


Orange2Gray © by Crip
Ispravan XHTML 1.0!